مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:24353 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:28

در روايات اسلامي چه راههايي براي داشتن يك زندگي خوشبخت و فرزنداني صالح توصيه شده است
لاوه بر مراعات زمان آميزش، موارد زير نيز در اين زمينه مؤثر است (ان شاءاللَّه): الف) همواره دعا كردن و از خداوند طلب فرزند صالح نمودن به ويژه دعاهاي قرآني مربوط به اين موارد؛ مانند: 1- «{/Bرَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ اَلدُّعاءِ{w6-15w}{I3:38I}/}»، آل عمران، آيه 38) 2- «{/Bرَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّيَّاتِنا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَ اِجْعَلْنا لِلْمُتَّقِينَ إِماماً{w4-16w}{I25:74I}/}»، {V(فرقان، آيه 74) V} 3- «{/Bرَبِّ اِجْعَلْنِي مُقِيمَ اَلصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاءِ{w1-11w}{I14:40I}/}»، {V(ابراهيم، آيه 40)V} و... ب ) استفاده از غذاهاي حلال و پرهيز از هر نوع حرام و حتي مشتبه، ج ) تلاوت قرآن به هنگام بارداري به ويژه با صداي بلند، د ) استفاده ازغذاهاي مناسب به ويژه خرما در ايام حمل، ه ) پرهيز از مجامعت بسيار در ايام حمل. شيريني زندگي در گرو مراعات اصولي اخلاقي، از سوي طرفين و نيز مراقبت از زندگي است. توصيه هاي كلي ما در اين زمينه عبارت است از: 1- هرگز دروغ نگوييد و صداقت خودتان را اثبات كنيد. 2- احساسات خود را در مورد همسرتان بيان كنيد (ابراز علاقه). 3- از سرزنش و ملامت همسرتان بپرهيزيد و اگر انتقادي به او داديد، سعي كنيد به طور غيرمستقيم و بالحني مهربانانه به او برسانيد. 4- از قاطعيت بي جا و به كار بردن واژه هاي جزمي پرهيز كنيد. 5- به حرف هاي همسرتان گوش كنيد و به طور منظم با يكديگر گفت وگو داشته باشيد. 6- از انتقاداتي كه به شما مي شود، استقبال كنيد و با درايت و تأمّل نظر آن را بررسي كنيد. 7- از كارهاي مثبت همسرتان تحليل كنيد و آن ها را ناديده نگيريد. 8- زندگي و خانواده را كانوني مقدس بدانيد و همه تلاش خود را جهت بهبود اوضاع زندگي به كار گيريد. شيطان، همواره در صدد ايجاد اختلاف و درگيري است؛ به هوش باشيد و به نداهاي شيطاني - كه ممكن است ظاهري فريبنده و خيرخواهانه داشته باشد - پاسخ ندهيد. براي مطالعه بيشتر ر.ك: آيين همسرداري، ابراهيم اميني بهشت خانواده، مصطفوي بهداشت ازدواج، مصطفوي خوش زيستن در زندگي،اندره مورا ازدواج مكتب انسان ساز،شهيد دكتر پاك نژاد ازدواج آسان،اشتهاردي حلية المتقين،علامه مجلسي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.